• SUBSCRIBE
  • FACEBOOK
  • TWITTER

Układ hamulcowy składa się z tarcz, klocków, wężyków oraz pompy. Każdy z tych detalów wykonuje obowiązkowe zadanie. Do układu nalewa się szczególnego płynu hamulcowego. Bez niego hamowanie nie jest możliwe. Gdy już uzupełnimy płyn w zbiorniczku, pompa wtłacza go do wężyków. Pod działaniem nacisku na pedał hamulca roboczego, ciśnienie płynu w układnie intensyfikuje się. Porusza to klockiem hamulcowym, który jest dociskany do tarczy. Tarcze hamulca przeważnie wykonane są ze stali. Powinny być one wentylowane, bo w czasie długiego okresu hamowania, temperatura tarczy jest wybitnie wysoka – wypróbuj zaciski wabco. Prócz podstawowego hamulca roboczego, w samochodzie znajduję się również hamulec ręczny. Nie jest używany w czasie jazdy. Bodajże, że jest to rajd wyczynowy na torach wyścigowych. Najczęściej znajduję się on pomiędzy przednimi siedzeniami wozu. Do rączki hamulca ręcznego przypięta jest szczególna linka, która prowadzi do układu. Przy hamulcu manualnym nie występują klocki i tarcze, lecz szczęki hamulcowe, znajdujące się wewnątrz bębnów tylnich kół.

Categories: Motoryzacja

Comments are closed.